Tuesday, May 22, 2012

Hati Ini ,

hari ini , aku tak tahu kenapa . aku sensitif sangat . sikit nak nangis , sikit nak nangis . aku sendiri tak tahan . tidur tak lama , tak sampai maghrib . selalunya azan maghrib baru aku tersedar . astagfirullah hal azim . lepas maghrib ,  baca alQuran . lama tak sentuh . sejak dah dapat cuti , dah jarang baca . tadi baca  Ya Allah . mesti teruk kena dengan ibu . sangat teruk bacaan aku . rindu macam dulu . lepas sembahyang maghrib ikut turn mengaji dengan ibu . salah sikit kena cubit . sampai tersedu sedu :') tapi Alhamdulillah . kalau ibu tak buat macam itu , mesti lagi teruk bacaan aku . ingat balik cuti nanti nak buat macam itu balik lah . tapi takut . takut kena marah . malu lah dengan adik nanti . hehee .

aku tahu aku teruk , tapi semua orang ada kelemahan . tak semua orang sempurna selainNya . aku cuba untuk berubah . seriously , aku cuba . aku hodoh , aku bodoh . aku tak paksa kau kawan dengan aku . tapi aku ada hati . ada perasaan . tolong lah faham . ya , mungkin ini balasan aku , tapi cukup lah . aku tak nak dah gaduh dengan kau . benda tak ada kaitan dengan kau , aku pula yang kena . lagi orang yang bagitahu . aku yang malu . macam aku yang buat hal , sedangkan aku tak maksudkan kau langsung . okey , maaf . maaf buat kau terasa .

roomate . Alhamdulillah . aku bersyukur dapat kawan macam dia . aku tak nak tukar roomate sampai aku habis belajar . dari hari pertama , dia lah jam loceng aku . kejut aku pergi kelas . kejut aku pergi kerja . kejut aku sembahyang subuh . kejut aku suruh stadi . kejut aku bila dah masuk maghrib . sampai sekarang . bukan aku malas bangun , cuma aku tak sedar . dia lah tempat aku belajar sama . dia lah tempat aku nak bercerita . pasal kerja . pasal pelajaran . pasal kawan . pasal teman . pasal peribadi . dia lah yang selalu tegur aku . pasal solat . pasal aurat . pasal pergaulan . pasal percakapan . aku suka cara dia tegur . tak memaksa , lembut . paling aku suka , bila dia post apa apa status dia berkaitan Agama dekat facebook , mesti dia cerita dekat aku . tak kisah laa sama ada pasal pergaulan atau persahabatan atau percakapan . Terima Kasih , Kakak :D

kerja . ajar aku apa pentingnya kesihatan . apa pentingnya penjagaan . cegah lagi baik dari merawat . keluarga , kawan kawan , jaga kesihatan . aku tak nak jaga kauorang kalau kauorang dekat hospital . so , jaga kesihatan elok elok . jangan masuk hospital . jadi macam ibu . buat air macam kat rumah tak ada gula . dulu bising aku komplain . sekarang baru sedar kebaikannya . jadi , kurangkan lah manis dalam pengambilan makanan dan minuman . lebihkan dalam senyuman , bukan percakapan . ayah , tolong lah berhenti merokok . Along tengok orang yang sakit dekat sini pun along dah kesian . Along tak nak ayah jadi macam itu . dah lah buang duit , bagi sakit pula itu . kalau ayah hisap dalam rumah pula , bukan ayah saja yang kena , ibu , angah , dibaa , acik , anoi , luqman pun boleh kena . biar seksa masa nak berhenti . jangan seksa masa sakit nanti .

aku tak tahu kenapa dengan aku sekarang . cuma , aku rasa lebih tenang . Terima Kasih .

No comments:

Post a Comment