Thursday, March 10, 2011

Secret Recipe Part 4 ♥

pagi tadi aku bangon . tibe tibe rase pening gile . erghh . apesal nie ? aku bangon awal sangat ke ? tgok jam , tak pown . then aku pegi dapor . tengok ibu masak ape . patu aku online jap . sempat laa chat nan wani . then ibu da bising suro siap . oke .


da tue , aku pown gerak laa . tggu bas . panas gile kot . sumpah laa pale aku makin saket . aku buat donno jep laa . keje macam biase . lame lame rase oke pula . then , kak risya call wani . cakap duet OT da sampai . tengok tengok dia da otw . hahaa . then call mia pula . tanye dia nape nak resign laa . tapi aku terkejot juga laa sebab kak risya cakap mia tak dapat duet OT tue sebab dia tak masok awal bulan , tapi kak risya bagi gaji penuh . mia , kesian kau . da laa kau nak bayar duet bapak kau kan ? hmm . da tue , call miza pula . terkejot lagi . miza kate dia kat hospital . suspek denggi . haa ? aduhh . da laa mia tak ade . miza pown tak ade . ali nan awa off pula . btw , tengs laa wani . sebab tolong serba sedikit 


then kak seha nanges nanges kat belakang . nape ? rupenye duet OT tak ckop . dia dapat dalam RM200++ laa . tapi bile kire kire kire balek , dia patot dapat RM300++ . da nak bhenti pula . aduhh kak seha . staff da laa tak ckop . then wani balek . dengan beg dia , bantal laa bagai . hahaa . pelarian . so , aku pown teros laa macam biase . buat keje sume . 


dalam pkol 3 macam tue , aku pegi laa break . baru teringat ibu aku suro pegi beli numb UPU . so , aku pown pegi laa . mmg saket balek laa kan kalau da tengah panas nan asap bas laa bagai . erghh . da tue , aku nak g makan . tapi macam tak sempat jep . then , aku beli laa roti jep . makan kat sr . 


da tue , buat keje macam biase until closing . closing tadi laa tak tahan . aku tengah sapu sapu lantai . mane aku nampak ape ke sape ke belakang aku . then , aku pusing jep , tengok sorg pompan cine nga usha usha lantai laa , cake laa . aku ingat tukang cek kebersihan . aku buat bodoh jep laa . kak risya , kak aini tak perasan . kak puah nan kak seha kat kitchen . tibe tibe cine tue cakap . tapi dalam bahase inggeris laa . aku malas nak ingat . dia cakap , "saya nak amek cake saya tapi tak sorg pown layan saye " . perghh . da laa dia cakap sambil tenung aku . then baru laa kak risya nan kak aini datang . aku tengok kak risya . kak risya tengok aku . tapi cine tue pandang jep aku . duhh , cine nie mara aku ke ? then teros kak risya tanye , yes miss . miss nak cake ape ? dia cakap laa nak choc chip walnut . oke . time kak risya tengah packing , dia pandang aku lagi . aku pown pandang laa temapt laen . 


time nak bayar tue , kak risya gtawu laa , RM6.90 miss . tibe tibe bole pula dia cakap kawan dia da bayar kan . haa ? tercengang bangang laa kejap . kak risya cakap laa tak ade , tapi cine tue cakap ade . then kak risya minta numb membe dia tue . betol ke ade bayar . tapi kak aini yang call . sekali pompan melayu yang angkat . da tanye tanye tue , cine tue pown bla . waktu dia bla tue , kak risya nan kak seha nga nak tutup . tibe tibe dia cakap byebye . kak risya kate , da la bau something something , kaki dia hitam kot. orang ke hantu ? hahaa . aku malas nak layan , aku pegi laa mop kat lua . 


lepas aku punch kad , aku naek laa kete . kesian bapak aku kne amek . ayah , cepat laa cari kete . along nak sambong P nie . hahaa . *gedik . nga otw tue , ibu tanye , sape cine tadi ? then aku cite laa balek sume . patu bapak aku cakap , cine tue gangster laa . aku , haa ? nape ? sebab tatoo kat tangan dia ke ? then , bapak aku pown story laa yang cine tue ddok lepak kat ali maju . nan 3orang laki indon . style macam gangster . ayah aku cakap laa , hati hati . dia saje nak lambat lambat kan kauorg kot . da laa sume pompan . then dia cite cite laa . aku malas nak tulis sebab penat and pale aku pening . 


oke . da habes cite aku . aku nak pegi mandi . nak tido . esok keje pkol 12tgh hari until 11malam lagi .

No comments:

Post a Comment