Saturday, March 12, 2011

Secret Recipe Part 5 ♥

11 March 2011

bosan kan . hari hari post pasal secret recipe . nak buat macam mane . da aku bgon aku pagi pegi sane , balek malam da tak buat ape . act , malam tadi aku demam . sumpah tersikse . tengah malam bole pula muntah muntah , badan da menggigil . erghh . then aku call laa si dia nie . ya allah , saba jep laa . tido mati . bape puloh kali call baru nak angkat . sala aku juga . call dia dalam pkol 4pagi lebih . then , da habes cakap cakap , aku sambong laa tido . bangon pagi ibu gerak . omg . pale aku rase berat gile . aku teros g mandi . shampoo rambot . woo . sejuk gile . da tue , baru laa rase oke . teros tak jadi amek mc . after siap pegi breakfast then teros gerak . otw tue , aku da start rase nak muntah balek . erghh . saba . aku tahan jep . sampai jep sr , aku teros serbu toilet . muntah lagi . kak aini tanye aku , oke tak ? aku , oke jep laa . malas nak susah kan org . then , kak risya sampai , kak aini gtawu laa aku demam . kak risya cakap , tawu da . bace kat fb :) . kak puah laa bising . lepas sorg , sorg kne . hahaa . then aku buat keje macam biase . tapi , ade laa dalam 3 4 kali aku muntah . wehh , rase kosong gile perot aku . dalam pkol 3 aku g laa break . lapa kot tapi tak selera nak makan . habes break , aku keje laa balek . tapi aku muntah lagi . macam @#$%^& . then , mr wong datang . kak risya gtawu laa miza mc . yang aku pula demam . then kak risya cakap , lame lame saya pula yang saket . teros mr wong cakap , mane bole . awak nan aini org kanan . tak bole saket . patu mr wong tanye laa aku , ade makan ubat tak ? aku cakap laa pagi tadi . dia pown , haiyya . amek ini duet . pegi beli panadol . cepat pegi . aku pown amek laa . g beli kat ali maju . balek , teros makan . oke laa cket . mr wong balek jep , aku kne bahan . hahaa . mr wong sygg staff dia laa . then aku lepak lepak laa kat meja , lipat lipat kotak cake . tertanye juga , mane diaorg sume ? ohh lupe .  hari nie delivery cake laa . aduhh . tak larat laa . tapi tak kan aku nak jadi ape pula ddok depan jep . so aku pown join laa diaorg . baru angkat brownies da jatoh jatoh brownies tue . alamak , belom cake lagi . satu cake da 2kg . sekali angkat , ade laa dalam 3 4 cake . haihh . naseb baek diaorg diri tak jaoh nan aku . hahaa . understanding . tibe tibe aku teringat kak risya cakap kat aku , kalau bole jangan laa bhenti until bulan 5 . nta laa . aku pown tak sure lagi . tapi maybe tak bhenti kot :)

oke laa . aku penat . esok keje pkol 10pagi until 11malam . irfan hafizi , terkejot aku kau datang . hahaa . nnt aku free , aku text kau . sorry . kne minta izin dulu . da janji nak try berubah kan . tapi hope dia paham .

 12 March 2011

 hari nie , ade staff baru masok . naseb baek . ringan sikit beban aku . kalau tak , aku sorg laa jadi waitress . da laa kak risya tak ade . tapi hari nie , aku bengong sikit . bertuah laa customer tadi . makan 2 brownies walnut , aku belanje -.-" . sebenarnye , aku tak punch . !@#$%& ! tak pasal pasal aku kne bayar . naseb baek kak aini bagi diskaun . terima kaseh kak . tolak gaji ehh :) . lepas dengar berita buruk tue , maken bengong aku . bil meja 15 aku bagi kat meja 16 . bil meja 16 aku bagi kat meja 15 . sewel . da laa total jaoh beza . naseb baek  sempat diselamat kan . mesti kak aini panas jep nan aku . akak , sorry ): . then , malam tadi , ade laa dalam 7 8 family datang dinner . perghh . satu family da laa dekat 18orang . yang laen sume dalam 5 6 orang . lari lari aku amek hantar order . tue pown , naseb baek ade staff baru tue . bole tolong kemas kan meja . so , hari nie tak penat sangat laa macam semalam . sebab semalam aku saket , hari nie aku da sihat :) . just , tak dapat jumpe mia hari nie . aku rindu kau doe :(

p/s : happy birthday farhana adibah bt azman . kakak kau nie name jep keje kedai cake , tapi cake untuk kau tak ade . aku tak gaji lagi laa :) . btw , kau laa adek paling sporting , pandai simpan rahsie , tak berkire , tak pena saving , teman kan g mane mane . da . fullstop . kang kau malu malu pula -.-"

No comments:

Post a Comment